Naše Biofarma » Aktuality » Měňte své stravovací návyky v souladu s přírodou

Měňte své stravovací návyky v souladu s přírodou

středa, 8. listopadu 2017

Trhankovo zeleninové karbanátky maly

Stejně jako se během roku mění příroda kolem nás, mění se i potřeby našeho organizmu.

Na rozdíl od jarních a letních měsíců již tělo nepotřebuje chladivé saláty z čerstvého ovoce a zeleniny ani odlehčené syrové pokrmy. Naopak pozdní podzim a zima jsou časem pečení, vaření, sušení a dalších tepelných úprav. Berte si z přírody a tradičních receptů našich předků maximum, co nabízejí, vaše tělo to ocení. Je to ta nejlepší ochrana před únavou i nachlazením.

1. Vařte ze zahřívacích plodin. Podle makrobiotiky patří pohanka a jáhly k tzv. zahřívacím plodinám. Dodávají tělu silnou tepelnou energii, a proto se hodí především na přípravu podzimních a zimních pokrmů.

2. Přidávejte ke každému jídlu kysané zelí či tzv. pickles – vynikající zdroj vitamínu C pro vaši imunitu.

3. Vařte teplé husté vydatné polévky. Jako základ použijte kořenovou zeleninu, cibuli, česnek a doplňte je o obilovinu (špaldu, pohanku, dvouzrnku, jednozrnku, červenou pšenici) či luštěninu (čočku, cizrnu či fazole)

4. Zpracovávejte jablka, patří k podzimu. Pečte jablečné záviny a koláče z kvalitní mouky. Zkuste netradiční mouky špaldovou, dvouzrnkovou, z červené pšenice – mají oproti bílé pšeničné více vlákniny a spousty minerálních látek.

5. Snídejte teplé obilninové kaše z celozrnné krupice či obilných vloček. Namíchejte si vlastní vločkový mix  - vločky ovesné, pohankové, žitné, z jednozrnky. Energie z nich vám vydrží po celé dopoledne.

6. Mlsejte semínka a ořechy. Slunečnice, dýně, mandle, kešu, kokos a další jsou vynikající svačinkou či doplňkem vašich pokrmů. Posypte si jimi polévku, hlavní jídlo či ranní kaši. Obsahují spousty cenných vitamínů, minerálních látek a olejů, které vaše tělo v zimě potřebuje. Předem si je můžete lehce na sucho opražit na pánvi. Budou příjemně křupavé a lépe stravitelné.

7. Smažte či pečte na plechu v troubě. Placičky z uvařených obilovin, trhanky či ovesných vloček nebo zapečené nákypy doplněné kvalitním bio kořením a bylinami jsou ideálním zimním pokrmem.

8. Vánočního kapra či oblíbené řízky osmažte v bio oleji určeném speciálně na smažení. Jeho základem je slunečnicový olej, upravený tak, aby se ani při velmi vysokých teplotách nepřepaloval. Místo klasické strouhanky na obalování vyzkoušejte kukuřičnou strouhanku. Je přirozeně bezlepková a řízečky v ní obalené budou výborně křupat.

9. Upečte si vlastní chléb. Společné pečení chleba v rodinném kruhu si užijete vy i vaše děti. Použijte kvalitní čerstvou chlebovou mouku a domácí kvásek. Nespěchejte a vychutnejte si to.

10. Vánoce a zima - to jsou vůně a chutě koření. Použijte ty v kvalitě bio. Máte tak jistotu, že nebyly chemicky ošetřeny ani ozařovány.

11. Zahřejte se bio čajem. Ať již preferujete bylinné, černé, zelené či ovocné čaje, vybírejte vždy ty kvalitní. Značka bio vám zaručí, že použité suroviny nebyly chemicky ošetřeny a přinesou vašemu tělu i duši opravdový užitek.

12. Dopřejte si tak jako příroda, čas na odpočinek, zpomalte a více spěte.

13. Po každém jídle alespoň ve své mysli s vděčností poděkujte za hojnost zdravého jídla, které si můžete denně dopřát (a naučte to i své děti).

 
Pohanková sekanáBramborové knedlíky plněné pohankouPikantní dýňová polévka s červenou čočkou